Fate & Alcohol Japandroids

Album info

Album-Release:
2024

HRA-Release:
18.10.2024

Label: Anti/Epitaph

Genre: Rock

Subgenre: Adult Alternative

Artist: Japandroids

Album including Album cover

Coming soon!

Thank you for your interest in this album. This album is currently not available for sale but you can already pre-listen.
Tip: Make use of our Short List function.

  • 1 Eye Contact High 02:29
  • 2 D&T 03:05
  • 3 Alice 04:28
  • 4 Chicago 03:58
  • 5 Upon Sober Reflection 04:27
  • 6 Fugitive Summer 03:56
  • 7 A Gaslight Anthem 02:30
  • 8 Positively 34th Street 05:03
  • 9 One Without the Other 02:49
  • 10 All Bets Are Off 03:32
  • Total Runtime 36:17

Info for Fate & Alcohol

Nach sieben Jahren kehren die Japandroids mit Fate and Alcohol, ihrem vierten und letzten Album, zurück. Das Album wurde teilweise geschrieben, während das Duo aus Vancouver - Gitarrist und Sänger Brian King und Schlagzeuger und Sänger David Prowse - mit ihrem ANTI-Debüt Near to the Wild Heart of Life (2017) auf Tour war. Es ist sowohl eine Rückkehr zu alter Form als auch ein aufregender Schritt nach vorn, ein Beweis für die Art von Chemie, die sie in 18 Jahren und Hunderten von Shows Seite an Seite entwickelt haben. Ihr Ziel war es, Songs zu schreiben, die sie gerne live spielen würden, ohne dabei die Nuancen oder den Ehrgeiz zu opfern, die ihre früheren Werke auszeichneten. Nirgendwo auf dem Album wird dies deutlicher als bei der Lead-Single „Chicago“, einem Song, dessen schiere Dynamik unausweichlich und wahrhaftig wirkt - von der Romantik, die seinen Anfangsakkorden innewohnt, bis hin zu der Serie von Snare-Drum-Explosionen, die ihn durchziehen. Wie der Rest von Fate and Alcohol wurde auch dieser Song in Vancouver mit Jesse Gander aufgenommen, der auch die Alben Post-Nothing (2009) und Celebration Rock (2012) produzierte. "Das allererste Demo, das wir von Chicago haben, wurde am 4. Februar 2020 in unserem Jam Space aufgenommen", sagt King, "und wenn man es sich anhört, klingt es wie eine Rohfassung dessen, was man auf dem Album hören wird. Aber es ist alles da. Das ist in gewisser Weise die ideale Voraussetzung für eine Band wie uns: einfach etwas zu haben, das im Jam Space richtig abgeht, etwas, das sich gut anfühlt, etwas, von dem man begeistert ist.

JAPANDROIDS

Recorded and mixed by Jesse Gander at Rain City Recorders in Vancouver, BC
Mastered by Jason Livermore at The Blasting Room in Boulder, CO
Produced by Jesse Gander & JAPANDROIDS




Japandroids
Vancouver duo Japandroids are announcing their first-ever live album today, reverently titled Massey Fucking Hall after the historic Toronto venue where it was recorded. To be released digitally on June 26 and vinyl later this fall on October 2, the 12 tracks include live versions of songs from all three of the band’s critically acclaimed studio albums.

Massey Hall is a celebrated Toronto venue that originally opened in 1894. With a capacity of nearly 3,000, the theater has hosted historic performances from fellow Canadian artists Oscar Peterson and The Tragically Hip. Landmark live albums by Neil Young and Rush were also recorded on its stage.

“We never thought we’d have the opportunity to play at Massey Hall,” Prowse explained. “It’s the most legendary venue in Canada by far, but it didn’t seem like a natural spot for a band like us to play. It’s a 100+ year old seated theatre, which isn’t the usual type of spot you expect to see Japandroids. Honestly, when we got off the stage that night, I remember feeling a sense of relief and exhilaration, but the whole thing felt like a bit of a blur. It was a very emotional show for me. We were both pretty nervous getting up on that stage.”

A band known for their kinetic live shows and rigorous international touring schedule, Japandroids hope releasing their first-ever live album during this global pandemic can be a healing balm for their fans.

“I really, really miss live shows,” Prowse admits. “I miss playing them and I miss being in the crowd. When you love music, there are few things more uplifting and cathartic than being in a room full of people at a live show. To not have that opportunity to experience live music together with a group of people has been hard to adjust to. It’s disorienting and it makes me sad to think about it. I hope that maybe in some small way people who are feeling similarly can find some solace in this record. They can hear the crowd and listen to us having the time of our lives at a historic venue and maybe that makes life a little easier for a minute, and reminds them that those moments will happen again down the road.”



This album contains no booklet.

© 2010-2024 HIGHRESAUDIO