Cover John Cage: As It Is

Album info

Album-Release:
2012

HRA-Release:
24.08.2012

Label: ECM

Genre: Classical

Subgenre: Modern Composition

Artist: Alexei Lubimov & Natalia Pschenitschnikova

Composer: John Cage (1912–1992), James Joyce, Gertrude Stein, E. E. Cummings

Album including Album cover Booklet (PDF)

I`m sorry!

Dear HIGHRESAUDIO Visitor,

due to territorial constraints and also different releases dates in each country you currently can`t purchase this album. We are updating our release dates twice a week. So, please feel free to check from time-to-time, if the album is available for your country.

We suggest, that you bookmark the album and use our Short List function.

Thank you for your understanding and patience.

Yours sincerely, HIGHRESAUDIO

  • 1 Dream 08:28
  • 2 The Wonderful Widow of Eighteen Springs 03:02
  • 3 The Unavailable Memory Of 03:29
  • 4 A Flower 03:31
  • 5 Music for Marcel Duchamp 06:20
  • 6 Experiences No. 2 03:33
  • 7 A Room 02:11
  • Three Songs
  • 8 Three Songs: I. Twenty Years After 00:30
  • 9 Three Songs: II. Is It As It Was 00:56
  • 10 Three Songs: III. At East and Ingredients 01:23
  • Two Pieces For Piano
  • 11 Two Pieces for Piano: I 05:03
  • 12 Two Pieces for Piano: II 05:19
  • Five Songs
  • 13 Five Songs: 1. Little Four Paws 01:42
  • 14 Five Songs: 2. Little Christmas Tree 03:37
  • 15 Five Songs: 3. in Just 01:11
  • 16 Five Songs: 4. Hist Whist 00:59
  • 17 Five Songs: 5. Tumbling Hair 01:06
  • 18 Prelude for Meditation 01:26
  • 19 She Is Asleep 07:49
  • 20 Nowth Upon Nacht 01:22
  • 21 Dream, Var. 08:25
  • Total Runtime 01:11:22

Info for John Cage: As It Is

Anlässlich von John Cages 100. Geburtstag präsentieren Pianist Alexei Lubimov und Vokalistin Natalia Pschenitschnikowa eine frische Herangehensweise an eine der ikonoklastischsten und schöpferischsten Gestalten der Zeitgenössischen Komposition. Ihr Gegenstand ist hier der frühe Cage mit seinen erstaunlich originellen Songs und Klavierstücken aus den 1930er und 1940er Jahren. Songs, in denen Cage poetische Werke von Autoren vertonte, deren Vision so unabhängig war wie seine eigene: James Joyce, Gertrude Stein und E. E. Cummings. Lubimov engagierte sich in Russland für Cages Werk und hatte später eine enge Arbeitsbeziehung zu dem Komponisten. Er erfasst sowohl die Verspieltheit der Musik als auch ihre Freiheitsbotschaft. Nach der erst kürzlich auf ECM New Series veröffentlichten und sehr erfolgreichen Aufnahme der 'Préludes' von Claude Debussy, ist diese Einspielung ein weiteres wunderbares Zeugnis der besonderen Qualität dieses Pianisten, die hier durch Natalia Pschenitschnikowa eindrucksvoll ergänzt wird.

Eine erfrischende Annäherung an eine der eingeständigsten und schöpferischsten Persönlichkeiten unter den modernen Komponisten, anlässlich John Cages 100. Geburtstag. Der frühe Cage ist hier das Thema, mit verblüffend originellen Liedern und Klavierstücken aus den 1930er und 1940er Jahren. Lieder, in denen Cage Texte von Autoren einbezog, deren Vision ähnlich unabhängig war wie seine eigene – James Joyce, Gertrude Stein, E. E. Cummings. Wie Paul Griffiths in den Liner Notes schreibt: “Die Musik existiert in einem Gesang, der eine unverfälscht lebendige Qualität hat, und sie existiert in einem Klavierklang, der zugleich völlig einfach und völlig bemerkenswert sein kann. Und da ist noch eine dritte Präsenz – die des Produzenten, der Lubimovs Flügel, egal ob präpariert oder nicht, außergewöhnliche Resonanzen entlockt.” Lubimov engagierte sich früh für Cages Werk in Russland und hatte später eine enge Arbeitsbeziehung mit dem Komponisten. Er versteht sowohl die verspielte Seite dieser Musik als auch ihre Botschaft von der Freiheit. Aufgenommen im Dezember 2011 in Zürich.

Alexei Lobimov, piano & prepared piano Natalia Pschenitschnikova, voice

“As It Is” wurde im DRS Radio Studio Zürich, Dezember 2011 aufgenommen.


Alexei Lubimov
Born in Moscow, pianist Alexei Lubimov is one of the most strikingly original musicians performing today. His large repertoire combined with his dedication to principle and musical morals make him a notable exception in today’s music scene. Following studies with Heinrich Neuhaus Alexei Lubimov established an early dual passion for baroque music performed on traditional instruments and also 20th century composers such as Schönberg, Webern, Stockhausen, Boulez, Ives, Ligeti, Schnittke, Gubaidulina, Silvestrov and Pärt. He has premiered many contemporary pieces in Russia and founded a music festival there: “Alternativa”. He formed a quartet dedicated to baroque music during the 1970s when international travel became impossible. Performing old and new music well, however, did not stop Alexei Lubimov from being an outstanding performer of classical and romantic repertoire as his many recordings show.

As political restrictions were lifted in Russia during the 1980s, Alexei Lubimov soon emerged among the first rank of international pianists giving concerts in Europe, North America and Japan. He has appeared with such orchestras such as the Helsinki-, Israel-, Los Angeles-, Munich- and St. Petersburg Philharmonic, the Royal Philharmonic in London, Russian National Orchestra, Orchestre Phil. de Radio France, Toronto Symphony and Deutsches Symphonieorchester Berlin under the most important international conductors: Ashkenazy, Järvi, Kondrashin, Hogwood, Mackerras, Nagano, Norrington, Pletnev, Saraste, Salonen, Janovski or Tortelier. He has given historic performances with the Orchestra of the Age of Enlightenment, Wiener Akademie and the Collegium Vocale Gent.


In the world of chamber music, he performs regularly with famous soloists and ensembles at festivals throughout the world.

In recent seasons he has given concerts with City of Birmingham Symphony Orchestra, Russian Natioanl Orchestra in Moscow and the Tonkünstlerorchester (2 concerts in the Great Hall of Vienna’s Musikverein) as well as innumerable solo recitals. He toured with Haydn Sinfonietta playing Mozart concertos and played Mozart with the Orchestra della Svizzera Italiana under Robert King, Haydn with the Camerata Salzburg under Sir Roger Norrington in New York, Pärt’s Lamentate with RSO Vienna under Andrey Boreyko at the Musikverein and with the Tampere Philharmonic under John Storgards. Other highlights include performances of Prometeus by Scriabin at the Salzburg Festival and in Copenhagen and performances with the Orchestra of the Age of the Enlightenment (Beethoven), Munich Philharmonic (Silvestrov), SWR Stuttgart (Pärt), DSO Berlin (Pärt), Danish National Symphony Orchestra (Pärt), Anima Eterna Brugge and Russian National Orchestra. In 2010 he has performed solo and with orchestra in Brussels, Utrecht, Budapest, Lille, London and New York, to name only a few examples. The repertoire ranged from baroque to living composers.

His recordings have been issued on various labels including Melodia, Erato, BIS or Sony featuring the complete Mozart sonatas, Schubert, Chopin, Beethoven and Brahms as well as music of the 20th century. Since 2003 he has recorded regularly for ECM producing some unusual CDs of particular note: “Der Bote,” with music of Liszt, Glinka and CPE Bach alongside John Cage and Tigran Mansurian; Arvo Pärt’s Lamentate with the Stuttgart Radio Symphony, “Messe Noir” with music of Stravinsky, Shostakovich, Prokofiev and Scriabin; and “Misteriosos” with music of Silvestrov, Pärt and Ustvolskaya. His recording of Schubert’s Impromptus Op. 90 and Op.142 was released in 2009 by Harmonia Mundi.



Booklet for John Cage: As It Is

© 2010-2024 HIGHRESAUDIO