Anton Bruckner: Symphony in F minor 'Study Symphony' Bruckner Orchester Linz & Markus Poschner

Album info

Album-Release:
2024

HRA-Release:
02.07.2024

Label: CapriccioNR

Genre: Classical

Subgenre: Orchestral

Artist: Bruckner Orchester Linz & Markus Poschner

Composer: Anton Bruckner (1824–1896)

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FLAC 96 $ 8.80
  • Anton Bruckner (1824 - 1896): Symphony in F minor 'Study':
  • 1 Bruckner: Symphony in F minor 'Study' - I. Allegro molto vivace (HD 96/24) 10:34
  • 2 Bruckner: Symphony in F minor 'Study' - II. Andante molto (HD 96/24) 10:58
  • 3 Bruckner: Symphony in F minor 'Study' - III. Scherzo. Schnell - Trio. Langsamer (HD 96/24) 05:11
  • 4 Bruckner: Symphony in F minor 'Study' - IV. Finale. Allegro (HD 96/24) 07:02
  • Total Runtime 33:45

Info for Anton Bruckner: Symphony in F minor 'Study Symphony'

A Note about the Versions of Bruckner’s Symphonies Recorded in this Collection: Devotees of Anton Bruckner’s music might be surprised to see the number of versions of the composer’s symphonies reduced to the nineteen recorded in this collection. Since the middle of the last century, the musical literature and marketing for the recording industry have created the false impression that the composer left us many more. A musicological preoccupation with identifying every layer of change in every Bruckner manuscript has resulted in a proliferation of editions with alterations that he made en route between clearly defined versions. Such changes belong in critical reports, not the score. Record producers insistence on identifying new releases as containing either the Robert Haas or Leopold Nowak edition has led to the common misconception that these two scholars printed distinct scores of all the symphonies numbered one through nine. With the exception of the second version of the Eighth, their editions are in fact very similar.

For the purposes of this collection, the performers have adopted the definition of “version” formulated by the editors of the New Anton Bruckner Collected Works Edition [Die neue Anton Bruckner Gesamtausgabe] now in preparation under the auspices of the Austrian National Library. As stated in its general foreword, the new edition differentiates individual versions of Bruckner’s symphonies on the basis of historical occurrences “such as a performance, printing or dedication or other event that denotes closure on a specific phase of Bruckner’s work on a composition.” [“Die NBG definiert eine Fassung über den Bezug zu Ereignissen, die einen verbindlichen Abschluss von Bruckners Arbeit an einem Stück voraussetzen, wie etwa eine Aufführung, der Drucklegung, oder auch die Widmung.”] These recordings contain the versions identified by the editors of the new collected works, and the program notes in each case offer a fulsome discussion of the reasons for the identification of that particular version. The collection does not include any of the first editions that were printed without the composer’s involvement – the so-called Schalk or Löwe versions. The only first editions of symphonies that Bruckner is known to have approved are those for the Third, Fourth and Seventh; their readings have been incorporated into the scores of the final versions (the Seventh of course has only one) of these works recorded in this set. Whenever possible the performances are based on the scores and parts that have already been completed for the new edition. [If the performance materials are ready in time for the Bruckner bicentennial celebration, the little-known intermediate Adagio that dates from between the first and second versions of the Eighth Symphony will be added to the collection.]

Bruckner Orchestra Linz
Markus Poschner, conductor




Markus Poschner
Ein Grenzgänger-Dasein ist Markus Poschner völlig fremd, vielmehr ist er einer, der Begrenzungen im Musikmachen, im Denken oder Vermitteln gar nicht erst akzeptiert. Mit der Freiheit eines fulminanten Jazzpianisten ausgestattet, der er seit Jugendtagen ist, geht Poschner den Dingen leidenschaftlich auf den Grund. Abstammend aus einer Münchner Musikerfamilie wurde er in seinen frühen Jahren besonders geprägt durch seine Assistenzen bei Sir Colin Davis und Sir Roger Norrington.

Im Jahre 2018 wurde seine für SONY CLASSICAL in einer völlig neuen Lesart entstandene Gesamteinspielung der Brahms-Symphonien mit dem Orchestra della Svizzeraitaliana, dessen Chefdirigent er seit 2015 ist, mit dem renommierten „International Classical Music Award“ ausgezeichnet. Seine Einspielung von Offenbachs Maitre Péronilla mit dem Orchestre National de France wurde von der Kritik gefeiert und 2020 mit dem Preis der Deutschen Schallplattenkritik bedacht.

Seit seiner Auszeichnung mit dem „Deutschen Dirigentenpreis“ gastiert Markus Poschner bei allen international renommierten Orchestern, darunter Staatskapelle Dresden, Staatskapelle Berlin, Dresdner Philharmoniker, Bamberger Symphoniker, Münchner Philharmoniker, Wiener Symphoniker, Konzerthausorchester Berlin, die Rundfunk-Sinfonieorchester in Berlin, Wien, Leipzig, Stuttgart und Köln, Orchestre National de France, Netherlands Radio Philharmonic, NHK Symphony Orchestra und Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra. Darüberhinaus arbeitete er an Opernhäusern wie Staatsoper Berlin, Komische Oper Berlin, Hamburgische Staatsoper, Stuttgarter Staatsoper, Oper Köln oder Oper Frankfurt. Mit dem Opernhaus Zürich verbindet ihn seit vielen Jahren eine enge künstlerische Partnerschaft, ebenso wie mit Regisseuren wie Nicolas Stemann, Tobias Kratzer, Christof Loy, Robert Carsen, Hans Neuenfels, Peter Konwitschny, Andreas Homoki und Sebastian Baumgarten.

Seit 2017 ist Markus Poschner Chefdirigent des Bruckner Orchester Linz und Opernchef am Musiktheater Linz. Unter seiner Leitung erregte das BOL international schnell Aufsehen durch das Beschreiten völlig eigener Wege in der Interpretation der Werke Anton Bruckners. Ein unverwechselbarer, oberösterreichischer Klangdialekt lässt das Œvre Bruckners in neuem und bisher ungehörtem Licht erstrahlen und begeistert Presse wie Publikum.

Im Jahr 2020 wurde das Bruckner Orchester Linz als „Bestes Orchester des Jahres“ mit dem Österreichischen Musiktheaterpreis ausgezeichnet. Für die Produktion von Richard Wagners Tristan und Isolde erhielt Markus Poschner 2020 die Auszeichnung für die „Beste Musikalische Leitung“



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