I Don’t Live Here Anymore The War On Drugs

Album info

Album-Release:
2021

HRA-Release:
09.11.2021

Label: Atlantic Records

Genre: Rock

Subgenre: Adult Alternative

Artist: The War On Drugs

Album including Album cover

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  • 1 Living Proof 04:53
  • 2 Harmonia's Dream 06:26
  • 3 Change 06:04
  • 4 I Don't Wanna Wait 05:13
  • 5 Victim 06:00
  • 6 I Don't Live Here Anymore (feat. Lucius) 05:27
  • 7 Old Skin 04:52
  • 8 Wasted 04:10
  • 9 Rings Around My Father's Eyes 04:17
  • 10 Occasional Rain 04:54
  • Total Runtime 52:16

Info for I Don’t Live Here Anymore

Rock is dead, long live rock: Vier lange Jahre ist sie her, die letzte Veröffentlichung von The War On Drugs. Heute nun lässt die Band verlauten: „I Don’t Live Here Anymore“. Was zunächst nach einer eher schlechten Nachricht klingt, entpuppt sich als eine ganz wunderbare. Denn I Don’t Live Here Anymore ist der Titel ihres neuen Albums, das am 29. Oktober 2021 bei Atlantic Records erscheinen wird. Mit dem Song „Living Proof“ und dem dazugehörigen Musikvideo, schickt die Band heute einen ersten Vorboten aus dem Album ins Rennen. Im Laufe der letzten 15 Jahre haben sich The War On Drugs zu einer der größten Synth-Rock-Bands entwickelt und schließen mit ihrer Musik gekonnt die Lücken zwischen Underground und Mainstream, Alternative- und hymnischen Sounds. The War On Drugs machen Platten, die eine zerbrochene Vergangenheit in eine hoffnungsvolle Gegenwart übersetzen. All das gelingt ihnen auf ihrem fünften Studioalbum so gut wie nie zuvor. Und so ist I Don't Live Here Anymore ein absolut ungewöhnliches Rockalbum geworden, das von einem unserer alltäglichsten, aber auch entmutigendsten Prozesse handelt: dem Weitermachen und Durchhalten im Angesicht der Verzweiflung.

The War On Drugs




The War On Drugs
Philadelphia’s The War on Drugs reside at the blurred edges of American music: overexposing studio limitations, piling tape upon tape to maximum density, and then — with each song — they pull off the scaffolding to reveal what sticks, keeping only what’s absolutely necessary and dig into what sounds like the best kind of fucked up. As on their 2008 debut, Wagonwheel Blues, central member Adam Granduciel takes small moments occurring over multiple tapes and multiple song versions, and puts every last drop of trust in his own keen instinct of momentum.

That’s not to overshadow the sharp, personal songwriting at play here. There are certainly cues taken from our very best American bards (Dylan, Petty, Springsteen). Yet, The War on Drugs are wise enough to also implode those cues or send themselves into outer space when the moment calls for it. The driving organ riff that pushes “Baby Missiles,” from the band’s 2010 epic EP Future Weather, may well be inspired by a fever dream of Springsteen rather than any particular song in his catalogue. And the endless layers of guitar melody and atmospherics of “Comin’ Through,” also from Future Weather, rather than add weight to the vessel, only work to fill its sails with warmer and warmer winds.



This album contains no booklet.

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