Cover The Farinelli Manuscript

Album info

Album-Release:
2019

HRA-Release:
06.09.2019

Label: Glossa

Genre: Classical

Subgenre: Vocal

Artist: Ann Hallenberg, Stile Galante, Stefano Aresi

Composer: Giovanni Battista Mele (1701-1752), Geminiano Giacomelli (1692-1740), Nicola Conforto (1718-1793), Gaetano Latilla (1711-1788)

Album including Album cover Booklet (PDF)

?

Formats & Prices

Format Price In Cart Buy
FLAC 96 $ 13.20
  • Giovanni Antonio Giay (1690 - 1764):
  • 1 Mitridate: Son qual nave che agitata 12:59
  • Gaetano Latilla (1711 - 1788):
  • 2 Il nata de Giove: Vuoi per sempre abbandonarmi? 11:00
  • Nicola Conforto (1718 - 1793):
  • 3 La festa cinese: Ogni dì più molesto 01:41
  • 4 La festa cinese: Non sperar, non lusingarti 10:17
  • Geminiano Giacomelli (1692 - 1740):
  • 5 Merope: Quell'usignolo 10:27
  • Giovanni Battista Mele (1693 - 1752):
  • 6 Armida placata: Io sperai del porto in seno 09:51
  • Anonymous:
  • 7 Sabrina: Invan ti chiamo, invan ti cerco, amato 03:12
  • 8 Sabrina: Al dolor che vo’ sfogando 11:57
  • Total Runtime 01:11:24

Info for The Farinelli Manuscript

Farinellis Glanznummern: 1737 kam der Starkastrat Carlo Broschi (1705–1782), besser bekannt als Farinelli, nach Madrid. Aus dem ursprünglich nur auf drei Monate angelegten Aufenthalt wurden schließlich 23 Jahre, in denen er zu einem privilegierten Mitglied des spanischen Hofstaats avancierte. Er gab regelmäßige Abendkonzerte für die Königsfamilie, bei denen er meist acht oder neun Arien zum Besten gab. Der Legende nach waren es immer die gleichen Stücke, tatsächlich war das Repertoire deutlich abwechslungsreicher. Nach heutigen Zuschreibungen stammen die Werke aus der Feder von in Madrid tätigen Musikern: Niccolo Conforto, Giovanni Battista Mele und Farinelli selbst. Auch Werke bedeutender italienischer Komponisten dieser Zeit wie Gaetano Latilla und Geminiano Giacomelli sind darunter. 1753 schickte Farinelli eine Auswahl daraus in einem besonders prachtvoll gestalteten Manuskript an Kaiserin Maria Theresia nach Wien, das heute in der Österreichischen Nationalbibliothek aufbewahrt wird. Die ausgewählten Glanznummern seines Repertoires ermöglichen uns vor allem durch die von Farinelli selbst ausgeschriebenen Verzierungen, einen Eindruck von seiner legendären Gesangskunst zu gewinnen. Die teilweise halsbrecherischen Koloraturläufe hätten keine bessere Interpretin finden können als die vielgerühmte schwedische Mezzosopranistin Ann Hallenberg, deren Gesang sich durch eine makellose Koloraturtechnik und ein sinnlich-reines Timbre auszeichnet. Begleitet wird sie – wie bereits bei dem hoch gelobten Album über den Kastraten Luigi Marchesi – von dem italienischen Ensemble Stile Galante unter der Leitung von Stefano Aresi.

Ann Hallenberg, Sopran
Stile Galante
Stefano Aresi, Dirigent




Ann Hallenberg
The Swedish mezzo-soprano Ann Hallenberg regularly appears in opera houses and festivals such as Teatro alla Scala Milan, Teatro la Fenice Venice, Teatro Carlo Felice Genoa, Teatro Real Madrid, Theater an der Wien, Opernhaus Zürich, Opéra National Paris, Théâtre des Champs-Elysées Paris, Opéra de Lyon, Opéra du Rhin Strasbourg, Opéra de Lille, Opéra de Bordeaux, Opéra de Dijon, Opéra de Monaco, Théâtre de La Monnaie Brussels, Netherlands Opera Amsterdam, Vlaamse Opera Antwerp, Bayerische Staatsoper München, Staatsoper Berlin, Semperoper Dresden, Norwegian National Opera, Royal Swedish Opera, Salzburg Festival, Edinburgh Festival and the Drottningholm Festival in Stockholm. She is highly sought after as a concert singer and she frequently appears in concert halls throughout Europe and North America.

Ann Hallenberg regularly works with conductors such as Giovanni Antonini, Fabio Biondi, Ivor Bolton, William Christie, Alan Curtis, Ottavio Dantone, Alessandro De Marchi, Marcello Di Lisa, Laurence Equilbey, Diego Fasolis, Adam Fischer, Patrick Fournillier, Sir John Eliot Gardiner, Jane Glover, Pablo González, Emmanuelle Haïm, Daniel Harding, Nikolaus Harnoncourt, Philippe Herreweghe, Michael Hofstetter, Paavo Järvi, Bernard Labadie, Louis Langrée, Paul McCreesh, Nicholas McGegan, Riccardo Minasi, Marc Minkowski, Christopher Moulds, Riccardo Muti, Kent Nagano, Sir Roger Norrington, Renato Palumbo, Sir Antonio Pappano, Evelino Pidò, Jérémie Rhorer, Christophe Rousset, Federico Maria Sardelli, Andreas Spering, Jean-Christophe Spinosi, David Stern, Lothar Zagrosek and Alberto Zedda.

Her repertoire includes a large number of leading roles in operas by Rossini, Mozart, Gluck, Handel, Vivaldi, Monteverdi, Purcell, Bizet and Massenet. Equally at home on the concert platform she has built an unusually vast concert repertoire that spans music from the early 17th Century works of Monteverdi and Cavalli, via Mozart, Beethoven, Berlioz, Mahler, Martin and Chausson up to contemporary works of Franz Waxman and Daniel Börtz.

Engagements in 2013 included Mozart's Davide Penitente in Berlin with the Berliner Philharmoniker, Anna in Haydn's Il ritorno di Tobia at the Salzburg Festival, Rossini's Stabat Mater at Teatro Real Madrid, the title role in Handel's Agrippina at Théâtre des Champs-Elysées Paris and Auditorio Nacional de Música Madrid, Dejanira in Hercules in Moscow, Brahms’ Alto Rhapsody at with Frankfurt Radio Orchestra, Pergolesi's Stabat Mater with Los Angeles Philharmonic, Bach's St Matthew Passion in Rome with Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Bach's Mass in B minor with Orchestre Symphonique de Montréal, Pergolesi's Stabat Mater as well as Traetta's Stabat Mater at Festival Ambronay with Les Talens Lyriques, Bach's Mass in B minor as well as Magnificat in Stockholm with the Swedish Radio Orchestra, Teseo in Handel's Arianna in Creta at Theater an der Wien, Ferrandini's Il Pianto di Maria at the Concertgebouw Amsterdam as well as in Krakow, Tirinto in Handel's Imeneo in Siena, Servilia in Vivaldi's Tito Manlio at Festival Ambronay with Concerto de' Cavalieri, and a concert with arias by Handel, Porpora and Orlandini in Antwerp with Il Pomo d’Oro.

2014 included Farnaspe in Veracini's Adriano in Siria in Konzerthaus Wien, Emilia in Vivaldi's Catone in Utica at Théâtre des Champs-Elysées Paris, Orphée in Gluck's Orphée et Euridice in Lisbon, Schumann's Das Paradies und die Peri in the Gewandhaus Leipzig, Chausson's Le poème de l’amour et de la mer at Théâtre des Champs-Elysées Paris, Mahler's Das Lied von der Erde and Brahms' Vier ernste Gesänge in Philharmonie Berlin, Berlioz' Les nuits d'été in Oviedo, Zaragoza and Budapest with Orchestre Révolutionnaire et Romantique as well as in Skopje with Macedonian Philharmonic Orchestra, Beethoven Symphony No. 9 with Rotterdam Symphony Orchestra, Servilia in Vivaldi's Tito Manlio in Auditorio Nacional in Madrid and Centro Cultural in Lisbon, Mozart's Mass in C minor at the Salzburg Festival, Mahler's Kindertotenlieder in Paris, Poitiers and Gent with Orchestre des Champs Elysées, Vivaldi's Gloria in Accademia Nazionale di Santa Cecilia Rome, arias by Porpora, Broschi, Giacomelli and Leo in Wigmore Hall in London, Beethoven's Symphony No. 9 with Danish National Chamber Orchestra, Beethoven's Missa Solemnis with Gothenburg Symphony Orchestra, Mozart's Requiem with Barcelona Symphony Orchestra as well as with Orchestra of Teatro Real Madrid and with Latvian National Symphony Orchestra, arias by Handel with Zurich Chamber Orchestra, arias by Mozart, Haydn and Gluck with Drottningholm Festival Orchestra, and arias by Handel, Telemann and Porpora at the Ernen Festival.

2015 has started with Irene in Handel's Tamerlano at Théâtre de La Monnaie Brussels and concerts with arias by Bizet, Saint-Saëns and Mozart in Antwerp.



Booklet for The Farinelli Manuscript

© 2010-2024 HIGHRESAUDIO